Wideo w internecie - dostępne formy reklamy, realizowane na Regiohurt.pl

Wideo w internecie - dostępne formy reklamy, realizowane na Regiohurt.pl

Data publikacji: | Autor:

RegioHurt

Konsumpcja wideo w internecie rośnie z roku na rok. Coraz trudniej przykuć uwagę konsumenta tekstem pisanym.

Wideo online jest jednym z dwóch głównych motorów napędzających wzrost wydatków na reklamę internetową. Szacuje się, że w 2016 roku w Polsce wyniosły one ponad 360 milionów złotych, czyli aż o jedną piątą więcej niż roku 2015.

Podstawowym środkiem komunikacji dla coraz większej liczby Polaków staje się bowiem internet – wynika z badania IRCenter. Przybywa m.in. osób, które wolą oglądać materiały wideo w sieci niż w telewizji. Aktywni internauci korzystają w tym celu przede wszystkim z Youtube’a (92 proc.) i Facebooka (85 proc.), a dopiero potem włączają Polsat lub TVN (po 66 proc.). Dla tej grupy konsumentów najważniejszymi dodatkowymi mediami są TV kablowa i satelitarna - 76 proc. oraz TV publiczna – 72 proc.  


"Żeby nie było tak kolorowo, również nie jest łatwo stworzyć angażujące wideo, ale to wciąż efektywniejsze rozwiązanie od pisania poematów na stronach WWW czy w artykułach. Nic nie buduje tak emocji jak wideo, w żadnej innej formie nie jesteśmy w stanie przekazać dużej ilości treści w tak skondensowanej formie."

Z badania przeprowadzonego przez Web Video Marketing Council wynika, że 73 proc. konsumentów chętniej dokonuje zakupu po obejrzeniu filmu przedstawiającego produkt. Wideo musi ich jednak zaciekawić, a nie przycisnąć do muru. 

Użytkownikom portali społecznościowych przestały wystarczać udostępniane obrazki i statusy. Teraz w internecie króluje wideo, a walka toczy się o liczbę wyświetleń filmów i zaangażowanie internautów. Do tej pory njchetniej oglądaliśmy filmy na YouTube, ale coraz częściej robimy to na Facebooku. 
Użytkownicy Facebooka generują 4 miliardy wyświetleń dziennie. Jeszcze rok temu ta liczba wynosiła miliard. W lutym 2014 r. tylko 1/4 wszystkich wstawionych na Facebooka nagrań była wgrywana bezpośrednio na serwis, zaś cała reszta pochodziła głównie z YouTube'a. Zaledwie rok później proporcje odwróciły się – 70 proc. umieszczanych na Facebooku nagrań było wgranych bezpośrednio. 

Dlaczego powinieneś pomyśleć o wideo w internecie?
Pokolenie Y, czyli urodzeni od lat 80. do połowy lat 90., zwani również Millenialsami, łakną ciągłej stymulacji. Ciągłego zaabsorbowania uwagi. Tak długo, jak to dostają, będą wiernymi klientami marki. Działy marketingu  wiedzą, że mało co w przestrzeni internetowej angażuje w równym stopniu, jak filmiki. 
Wideo to doskonały kanał dla reklamodawców. Facebook ma prawie półtora miliarda aktywnych użytkowników, a ruch generowany na stronie stanowi blisko 25 proc. ruchu w całym internecie. A przy tym jest ikoną rozrywki mobilnej. Na każde 5 minut, w czasie których Amerykanie korzystają ze smartfona, przynajmniej minuta poświęcona jest na Facebooka oraz siostrzanego Instagrama. Gdzie zatem przenieść telewizyjny format reklamy, jeśli nie właśnie na ekrany smartfonów? 

„Carolyn Everson z działu marketingu Facebooka stwierdza, że „następnym krokiem dla firmy jest stanie się tożsamą z mobilnym wideo”.

Dotychczas synonimem internetowego wideo był serwis YouTube, gdzie twórcy co minutę wysyłają filmy o łącznej długości 300 godzin. Samych użytkowników zaś jest około miliarda. Dziennie generują oni ponad siedem miliardów wyświetleń znajdującym się na serwisie materiałom, aktywnie komentują, tworzą własne kanały, wielu stara się zaistnieć dzięki autorskim nagraniom. 
Facebook, chcąc iść w kierunku formatu telewizyjnego, będzie przede wszystkim agregował treści krótkie, nie wymagające tak długiego skupienia uwagi. Twórcy największego serwisu społecznościowego świata chcą tych treści mieć u siebie jak najwięcej, dlatego kuszą, by publikować właśnie u nich.


Firmy chciałyby, aby to, co wyprodukowały, było dostępne w jak największej liczbie kanałów. Będą więc dublować, publikując to samo na YouTube i Facebooku  Niektóre mogą wybrać tylko Facebooka, ponieważ tam wyświetlenia, przynajmniej na tym etapie, są tańsze. Jednak przez to, jaki kontekst ma YouTube, będzie spełniał nieco inne potrzeby dla marketingowców i wciąż będzie dla nich atrakcyjny.


Założenie jest takie, że użytkownik wchodzi na YouTube bardziej świadomie wie, jakie materiały go interesują i czego chce wyszukać. To zmienia sposób, w jaki treści są konsumowane. Dlatego muszą być one jak najdokładniej dostosowane do potrzeb odwiedzających. 
Należący do Google YouTube ma więcej danych o użytkownikach od Facebooka. Co za tym idzie, pozwala na lepszą optymalizację kampanii reklamowych. To potężny argument w walce o reklamodawcę. 
Reklama wideo w internecie atrakcyjna jest dla marketerów z wielu powodów, 

  • oferuje statystyki, 
  • możliwości optymalizacji, 
  • targetowania

Przy realizacji filmów wspólpracujemy z 5-cio osobową ekipą filmową po szkołach filmowych (w Polsce i USA). W latach 2008-2017 ekipa filmowa zrealizowała łącznie ok. 200 produkcji filmowych:

  • reklam do internetu oraz TV
  • filmów korporacyjnych,
  • filmów krótkometrażowych
  • reportaży,
  • relacji z targów, eventów
  • teledysków
  • wywiadów
  • innych form wizualnych

Posiadamy wszelki sprzęt niezbędny do realizacji w/w zleceń. Stosujemy profesjonalne urządzenia do zapisu obrazu i dżwięku w jakości telewizyjnej, Pracujemy z profesjonalnym oświetleniem. Realizacje obejmują zdjęcia typu time lapse, slow motion, realizacje wielokamerowe, animacje.

Filmujemy z użyciem dronów, steadicamu, 5-metrowego wysięgnika. Szczególnie polecamy system linowy, który umożliwia realizację nieprawdopodobnych ujęć (np. w dużych halach produkcyjnych)

Liczne zlecenia z kilku różnych branż umożliwiły nam dodatkowo wyspecjalizować się w następujących usługach o charakterze specjalistycznym:

  • filmowanie operacji i zabiegów medycznych z kilku kamer (na potrzeby naukowe/dydaktyczne) wraz z transmisją online
  • obsługa konferencji, wyświetlanie na telebimach itp.
  • filmowanie w trudnych warunkach (offroad, bagna, woda, las itp)
  • filmowanie dużych eventów sportowych, wymagające dobrej kondycji fizycznej

Koszt

Każda produkcję wyceniana indywidualnie, między innymi z uwagi na różnice w kosztach, ale również możemy zaproponować realizację filmu w Twoim budżecie min 5000 zł netto.

Przy wycenie bierzemy pod uwagę (m.in.)

  • porę roku
  • scenariusz
  • ilość wymaganych dni zdjęciowych
  • ilość wymaganych lokalizacji
  • odległość lokalizacji od Warszawy (ewentualnie również noclegi)
  • ilość i sposób doboru występujących aktorów
  • dobór określonego sprzętu /oświetlenia
  • przeznaczenie filmu (Internet / telewizja)
  • ilość i rodzaj ewentualnych animacji
  • koszty lektora, tłumaczeń itp

Kombinacja w/w czynników może mieć bardzo różne przełożenie na koszty. Orientacyjny koszt filmów, wygląda następująco:

Dostepne formy współpracy